האתר ע"ש מרים יחיאלי

הצעת חוק למען נשות המילואים

אמונה תומכת בהצעת החוק של ח"כ איתן כבל לפיה נשות חיילי מילואים יוכלו להגיע למקום עבודתן שעה מאוחר יותר או לצאת שעה מוקדם יותר במהלך שרות המילואים של הבעל, וזאת מתוך הכרה בחשיבותה לציבור נשות חיילי המילואים בישראל.

המטרה בהצעת החוק היא להקל על נשות חיילי המילואים, אשר במהלך תקופת המילואים של בעליהן, צריכות לעמוד הן במטלות העבודה השיגרתיות של כל אחת מהן, והן בכל מטלות הבית והטיפול בילדים.

יודגש, כי הצעת החוק אינה בגדר הטבה כלשהי לנשות חיילי המילואים אלא מטרתה היא בראש ובראשונה למנוע את הפגיעה הוודאית בשכרן של נשות המילואים הנאלצות לאחר בבוקר למקום עבודתן ו/או לצאת מוקדם ממקום העבודה על מנת לטפל בילדיהן לבדן, בעת שהבעל משרת במילואים .ההצעה מבקשת להקל על נשות חיילי המילואים, ולאפשר להן להיעדר מעבודתן, כשעה מדי יום, על מנת שיוכלו לטפל בילדים ובבית, וזאת מבלי ששכרן יפגע, ובכך להשוות בינן לבין נשים אחרות שאינן חוות תקופה זו. (ההצעה מתייחסת גם למצב הפוך, בו האשה היא זו היוצאת לשרות מילואים והבעל הוא שנשאר בבית, ואז הזכות להיעדר מהעבודה תוקנה לו).

ביחס למעסיקים, הרי שע"פ ההצעה יוכלו גם הם לתבוע ולקבל פיצוי בגין היעדרות הנשים באמצעות הביטוח הלאומי, בדומה להסדר הקיים כיום כלפי חיילי המילואים עצמם.

נראה כי בימים אלו, בהם מדובר רבות על חשיבות הגיוס לצה"ל והתרומה לצבא, יש לפעול אף לשיויון בין נשות אלו הנושאים בנטל מערך המילואים וביטחון המדינה לנשות אלו שאינם, ולהקל עליהן, ולו במעט, בתקופה זו