האתר ע"ש מרים יחיאלי

כנס בגבורות אמונה ופרס אשת השנה

כנס בגבורות אמונה ופרס אשת השנה

תנועת האישה הדתית-לאומית ציינה השבוע 80 שנות פעילות, מאז הקמת ארגון הפועלות הדתיות בארץ ישראל. הכינוס החגיגי – בגבורות אמונה – נערך במרכז וואהל, שבאוניברסיטת בר-אילן, וכלל שלושה מושבים חגיגיים, בהם נטלו חלק חברי כנסת, נבחרי ציבור, ראשי הציונות הדתית וארגוני הנשים בישראל ומאות אורחים מהארץ ומהעולם.

את הטקס המסורתי – בו הוענקו תעודות הוקרה למתנדבים המצטיינים בסניפים ובמוסדות, כיבד בדברי ברכה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, נשיא האוניברסיטה. יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, ציינה כי כדי לממש את החזון ואת היעדים של מייסדות התנועה, יש צורך בהרבה אנשים טובים ומאמינים, החשים מחויבות אמתית לחברה, לקהילה ולמדינה. "אנחנו מצאנו את האנשים הללו, וכשלא מצאנו – הם מצאו אותנו" אמרה. מנכ"ל "אמונה" דוד הדרי התכבד בהענקת הפרסים.

באות המתנדבת המצטיינת זכו: חסידה שיאון וסינתי'ה רוז מירושלים, אורה חזי מעפולה, פנינה דיין מבאר-שבע, שרה קמינר ויהודית איזאק מרעננה, רותי יצחקי מפתח-תקווה, וכן שני מתנדבים במוסדות החינוך; יהודה מילר בעפולה ומיכאל ביטון בנתניה. הוועדה להתנדבות, בראשות פולט דלח, יו"ר סניף יהוד, החליטה להעניק השנה גם ציון מיוחד לשבח לשתי בנות מצווה, שירה אוחיון ושיר ליפקין, על פרויקט התנדבות, שנטלו על עצמן לקיים בהתמדה במעון אמונה באופקים.

את הטקס הנחתה גילה שוורץ, מנהלת אגף הארגון, וליוותה בשירים ישראליים הזמרת אופיר בן שטרית.
במושב שקדם לו אשרו חברות הוועד הפועל שינויים ועדכונים בתקנון מאוחד של העמותה, בהתאם להכוונה וייעוץ משפטי, ולאחר דברי הסבר של עו"ד דינה האן, יו"ר ועדת התקנון.

הטקס המרכזי נערך בסימן צמיחה והתחדשות – "והיא כפורחת עלתה". נשא דברי ברכה; שר החינוך נפתלי בנט, שאמר כי כמו שראש הממשלה המליץ בזמנו לציבור "להיות כחלונים", כך הוא ממליץ להיות אמונה. "יש בהם נחישות של סיירת, מקצוענות של היי-טק ומסירות של אימא", אמר. על חלום האמונה והגשמתו,

ראיינה העיתונאית סיון רהב-מאיר שלוש נשים המייצגות תקופות בעבר, בהווה ולקראת עתידה של תנועה, הנחשבת לגדולה שבין ארגוני הציונות הדתית בישראל. עדה קרל, יו"ר סניף פתח-תקווה, ותיקת הפעילות ובעלת אות המתנדב מטעם נשיא המדינה; יו"ר "אמונה", שהובילה את התנועה לזכייה בפרס ישראל, ליאורה מינקה; וכן צילי שפיר ואסיה קבלן, מדריכה וחניכה בבית הילדים אמונה-צבע בנתניה. מקהלת ילדי כפר הנוער "אמונה – נווה מיכאל" מפרדס-ח

נה, בניהולו של אבי שרון, הלהיבה את הציבור.
עו"ד צילית יעקובסון, העומדת בראש ארגון "בת מלך", המפעיל מקלט חירום לנשים דתיות, היא "אשת השנה" הנבחרת של אמונה. לאחר קבלת התעודה, נשאה דברי ברכה בפני קהל גדול, שהתרגש, בין היתר, גם למראה סרטי הנוסטלגיה שליוו את הטקס. האירוע נחתם במופע מוסיקלי של ירדנה ארזי ותזמורתה.

צילום: יוסי זינגר