האתר ע"ש מרים יחיאלי

השקת המועדונים העסקיים

אתמול השקנו את המועדון העסקי של אמונה באזור המרכז זאת כחלק ממהלך של הרחבת המועדון העסקי לנשים עצמאיות עם סניפים חדשים בצפון ובמרכז.
מטרת המועדונים העסקיים הינה ללוות נשים עצמאיות ברמה המקצועית ולסייע להן לקדם את העסקים שהן מנהלות (חברות פרטיות, עסקים קטנים ובינוניים) ולהתפרנס מהן בכבוד, באמצעות הקניית כלים עסקיים, ידע מקצועי, נטוורקינג טבעי וסביבה תומכת ע"י מפגשים אזוריים וכנסים ארציים. המועדונים פועלים לפתח שפה עסקית, חברתית ואישית על מנת לקדם איתנות כלכלית לנשים בעלות עסקים במגזר הדתי.

בשנים האחרונות הוקמו מאות עסקים חדשים של נשים מהמגזר הדתי בתחומים שונים. ענף מרכזי הוא תחום האופנה, הטקסטיל, עיצובים וסטיילנג – תחומים בהם יש צורך בפתרונות ייחודיים עבור נשות המגזר הדתי, שלא ניתן להחליפם ב- 'מייד אין צ'ינה' או עלי אקספרס. המגזר הדתי לאומי הוא כרבע מהאוכלוסייה הצרכנית בישראל. ככל שהתחום העסקי בקרב נשות המגזר מתחזק הוא מצמיח כוח צרכני שמגלגל מיליוני שקלים בשנה, ומהווה כח כלכלי משמעותי ותת מגזר בתוך הכלכלה הישראלית. רק ברשתות החברתיות, כגון 'דתיות עסקית מדברות', 'עצמאים עושים שינוי', 'עצמאיות מדברות עסקים', 'אמא שפע', 'עצמאיות בשטח' וכדומה – מתקיימת פעילות של למעלה מעשרות אלפי נשים, בהן קרוב ל 8,000 נשות עסקים דתיות.

המגזר הדתי חווה לאחרונה מהפכה של ממש בכל הקשור לכניסת נשים אל הזירה הציבורית והעסקית. יותר ויותר נשים דתיות עוברות מהתפקידים השגרתיים של נשות חינוך ועובדות סוציאליות אל עולם העסקים. 'המועדון העסקי לנשים עצמאיות' של אמונה, ששם לעצמו מטרה לכנס ולאחד את כל העצמאיות של המגזר, הוקם לפני כשנתיים, וכעת, כאמור, הוא מתרחב.

"אמונה", תנועת האישה הדתית לאומית, היא הארגון והעסק-החברתי הגדול ביותר בציונות הדתית, בתקציב של מעל 400 מיליון ש״ח ועם 3,000 עובדים. אמונה רואה בין יעדיה את פתיחת השערים לתמיכה וסיוע לנשות עסקים דתיות".

המועדון העסקי הוותיק ביותר בישראל הוא מועדון נשות עסקים של אמונה בראשות פרופ' מינה וסטמן, מתקיים כבר למעלה מ- 25 שנים בהצלחה רבה. עתה מוקמים מועדונים חדשים לנשות עסקים צעירות. את המהלך להקמת המועדונים העסקיים החדשים הובילה יסכה אופנהיים, יועצת אסטרטגית, ומנהלת קבוצת הפייסבוק 'דתיות עסקיות מדברות', בעלת ניסיון רב בשיווק במגזר השלישי ובעולם העסקי. לדבריה, "אמונה יוצרת קהילה עסקית תוססת של דתיות עסקיות על ידי קידום מצוינות עסקית. יצירת שיתופי פעולה מקצועיים ובניית רשת עסקית בריאה, טבעית ולא מאולצת".